Lesmethode onderzoek deel 2


Mocht je ‘m gemist hebben: deel 1 van de uitslag kun je lezen via de button rechts bovenin.
Deel 2 vind je hieronder.

Aan degenen de deelnamen aan het onderzoek nogmaals: dank je wel!
Het heeft ons geholpen om een duidelijk en juist beeld te hebben van de kinderkerken in Nederland.

Ook namens de rest van het team,
Roos Doornenbal

 
onderzoek 2.jpg

gebruik lesmethode

Bijna 80% van de kerken die we gevraagd hebben, maakt gebruik van een lesmethode. De helft van de gebruikers geeft aan een andere methode te kiezen, wanneer die inhoudelijker beter matcht.

onderzoek 1.jpg

SOCIAL MEDIA

Alle ondervraagden maken gebruik van Social Media. Goed om te weten! Binnenkort start er een Schitter Netwerk groep of Facebook.

Volg/Ontmoet/Connect met Roos en wat zij doet via:
Facebook: Roos Doornenbal
Facebook: Jong en Vrij KIDS
LinkedIn: Roos Doornenbal
Insta: mightyrose

 

DEZE LESMETHODES ZIJN IN GEBRUIK MET OPMERKINGEN ERBIJ

De meest genoemde lesmethodes met een opmerking erbij van de gebruikers. Het valt ook op, dat er soms een mix gedaan wordt. De ene methode is beter in dit, de andere biedt ons juist dat. Degenen die geen methode gebruiken geven aan dit te doen omdat ze (nog) geen passende methode vinden qua onderwijs of qua invulling van het programma. Zelf schrijven blijkt wel zeer intensief te zijn.

Bijbel Basics: “Ze gaan de hele Bijbel door ook de niet zo bekende verhalen.”

Parel: “Uitgewerkte lessen”

Timotheüs: “Duidelijk. goed te volgen lesopbouw en veel suggesties.”

Promiseland: “Uitgebreid.”

Vertel het Maar: “Bijbel getrouw, overzichtelijk, duidelijk, de hele bijbel door, ook opbouwend voor jezelf.”


Schitter, de lesmethode die wij ontwikkelen is weer anders dan bovenstaande methodes. Lees op www.schittermethode.nl wat Schitter kenmerkt en download gratis een proefles.

 

// Overige Interesses

De ondervraagden konden meerdere opties aanvinken.

adorable-boy-child-1688253 (1).jpg

18 van de 30 zijn geïnteresseerd in: Opvoeding
17 van de 30 zijn geïnteresseerd in: Pedagogiek (hoe beïnvloed je de sfeer in een groep positief)
16 van de 30 zijn geïnteresseerd in: Creativiteit
12 van de 30 zijn geïnteresseerd in: Muziek/ Aanbidding met kinderen
11 van de 30 zijn geïnteresseerd in: Spreken/ Lesgeven aan kinderen

Sommigen vroegen zich af waarom we vroegen naar overige interesses. Dit heeft twee redenen: 1. onze eigen lesmethode biedt juist rond deze thema’s ondersteuning omdat we die punten zelf als belangrijk ervaren voor onze kidsteams om in te ontwikkelen en uitgedaagd te worden. 2. we zijn van plan om in de toekomst voor ons Schitter Netwerk trainingsdagen aan te bieden. Want een goede lesinhoud hebben is wat ons betreft de helft van een kinderkerk die verschil wil maken.

// Evenementen

Meerdere opties konden aangevinkt worden. Dit zijn de 4 meest aangevinkte evenementen waar de ondervraagden heen gaan.

15 van de 30 gaan naar: Opwekking Conferentie
10 van de 30 gaan naar: Vrij Zijn Conferentie
9 van de 30 gaan naar: Simply Jesus
7 van de 30 gaan naar: EVA vrouwendag

Sommigen vroegen zich af waarom we deze vraag stelden. Eén van de redenen is kijken of ons beeld juist is, of degenen die we benaderen inderdaad naar deze conferenties gaan en of we hen daar eventueel kunnen ontmoeten.

 

Deze uitslag wordt verspreid onder het Schitter Netwerk van Schittermethode.nl.