imageGisteren had ik een afspraak met een echte profeet.

Dat is niet iemand die profetische woorden kan spreken. Dan kunnen jij en ik namelijk ook. Maar dit is iemand die in ‘de bediening van profeet’ wandelt en daar bewezen vrucht in heeft.

Vlak voor de afspraak betrapte ik mezelf op een grote grijns.

Toen ik net na mijn bekering voor het eerst over profetie hoorde, kreeg ik daarbij een verkeerde indruk. Wat ik toen begreep was dat profetie op twee manieren werkte. Je toekomst ‘dicteren’ (jij moet naar Siberië! ;-). En aan het licht brengen wat nu nog verborgen is. Met name vanwege dat laatste element nam ik me voor om zulke jongens uit de buurt te blijven.

Vooral het eerste jaar na mijn bekering was mijn leven nog een rommeltje. Ik stelde me dan voor dat je statig met iemand aan tafel zit. Dan iedereen gepast heilig de ogen sluiten. Daarna zag ‘de profeet’ vervolgens full color video & audio van alles waar jij nog mee aan ’t dealen bent. Ik zag het al gebeuren. Degene die over mij profeteerde zou tot in z’n tenen geschrokken z’n ogen open doen. En zou zeggen: ‘Weet jij zeker dat jij Christen bent!?!’

Ik dacht toen ook nog dat gelovigen (inclusief de profeten) lieve, naïeve mensen waren die niets gewend waren. En al helemaal niet wisten wat er buiten allemaal ‘speelde’. Natuurlijk had ik geen trek in het idee dat omstanders mijn rotzooi te weten kwamen. Maar ik maakte me ook lichte zorgen om de profeet. Zou die na het zien van mijn filmpje de nacht daarna wel kunnen slapen?! :-)

Maar zo’n circus is het allemaal niet. Als profetie over de toekomst gaat, past het bij je. Het bevestigt vaak wat je ‘stiekem hoopt’.

En ware profetie bevat juist sterke bevestiging van Zijn gerechtigheid. Dat is het tegenovergestelde van zonden aanwijzen! Vanwege de stomme verbazing dat God ze rechtvaardig ziet, laten mensen vaak spontaan slechte gewoonten los. Hahaha! God werkt zo leuk.

Wat zeg je? Hoe mijn afspraak verliep? Verbluffend! Maar geduld, je gaat het vanzelf zien. En als je geen geduld hebt, kun je natuurlijk altijd je profetische gaven oefenen! ;-)

Tot morgen!