Wat ik vanaf nu af en toe wil doen in EVERYDAY, is een stukje openbaring delen. Dit ‘fenomeen’ maakt een belangrijk deel uit van mijn leven. En aangezien jullie daar tegenwoordig enigszins in meekijken? ;-)

Wat is eigenlijk een openbaring? Dat is wanneer Gods Geest iets duidelijk maakt in/uit de Bijbel. Je hebt de woorden misschien zelfs al 10 keer gelezen. Maar dan ineens ‘valt het licht erop’. Dan krijgen die woorden ineens een rijke betekenis of komt er een simpele uitleg voor iets wat moeilijk leek.

Nou, daar gaan we. Over de volgende tekst is best veel discussie geweest:

Efeziers 1:3 Gezegend zij de God en Vader van onze Heere Jezus Christus, Die ons gezegend heeft met alle geestelijke zegen in de hemelse gewesten in Christus

Als het waar is dat we alle zegen hebben gekregen, dan zou dat niet verkeerd zijn. Maar, redeneren veel geleerden, die zegeningen zijn geestelijk. En daarmee bedoelen ze ‘niet tastbaar’. Niet fysiek. Dus die zegeningen zijn, volgens hen, niet genezing, huwelijksgeluk, voorziening, etc.

Dus vroeg ik de Heer: Hoe zit dat?

Antwoord: Het heeft niets met tastbaar of ontastbaar te maken. Een zegen is geestelijk, wanneer het uit de hemelse gewesten komt.

Mijn volgende vraag: En hoe krijg je daar dan zegeningen vandaan? Antwoord: volgende hoofdstuk.

Efeziers 2:6  en heeft ons mee opgewekt en mee doen zitten in de hemelse gewesten in Christus Jezus

Clou: Jezus heeft ons opgewekt. Dus een nieuw leven gegeven. Dankzij dat feit kunnen we nu, in ons geestelijk bewustzijn zitten. Dat betekent dat wij niet hoeven te werken voor zegen. Dus niet eerst foutloos gedrag oplepelen. Jezus heeft al het werk gedaan!

Door in díe rust te zijn of te blijven, wordt heel de erfenis van Jezus ook hier manifest. De hele wereld is immers ook voortgekomen uit de geestelijke gewesten. Hoezo ontastbaar? Halleluja!

Jammer dat het fenomeen openbaring ongrijpbaar is… :-)

Tot morgen!