Het is officieel, ik moet rust houden van de dokter. Voorlopige diagnose: Stress. Da’s interessant nieuws voor iemand die in rust gelooft. :-)

In mijn geval betekent het simpelweg dat ik te veel bezig ben geweest met dienen en doen, in verhouding tot het bij God zijn voor mezelf. Zelfs als ik God zoek voor de inhoud van studies of jaarthema, kan dat langs mijzelf heen gaan. De titel ‘pastor van genade’ helpt echt geen fluit. ;-)

Ik heb in de 9 jaar dat ik pastor ben, nooit meegemaakt dat ik op advies van de dokter beter even niet kon ‘werken’. Vind je de timing niet heel geweldig? Aan het begin van een jaar waarin we anderen tot zegen mogen zijn, krijgt Marcel de handrem erop.

Toch beter zo, want de andere optie is dat ik aan het werk ben in plaats van meebewegen met Gods werk:

Handelingen 17:24  De God die de wereld heeft gemaakt en alles wat er leeft, hij die over hemel en aarde heerst…laat zich ook niet bedienen door mensenhanden alsof er nog iets is dat hij nodig heeft, hij die zelf aan iedereen leven en adem en al het andere schenkt.

Gelukkig is de Bijbel het met de dokter eens en doet er een schepje bovenop: Zet dan alles op alles om de rust in te gaan.

Eerst genade ontvangen voor het feit dat ik zelf buiten de maat van ons thema blijk te wandelen. Er is geen veroordeling! Dank U Jezus! Bovendien verwacht ik dat de rust meer gaat opleveren. Misschien is alleen de Everyday wat korter de komende dagen.

Ik zie het maar zo: Verplichte, extra vakantie. Buiten de normale vakantieperiode. Dus toch lekker getimed? ;-)

Tot morgen!