imageNa een reis van in totaal zo’n vijftien uur sta ik weer op Hollandse klei. Tijdens de oversteek van de oceaan had ik links een oudere dame en rechts een oudere heer naast me. Beiden staken in hun slaap ellebogen en benen in mijn richting. Tegelijk! Eerst kon ik het niet over mijn hart krijgen om de lieve schatten wakker te maken. Daarna wel, maar toen kreeg ik ze zonder grof geweld niet wakker! Aaaaaahhh!?!? Ikke braaf in meditatie: liefde…. volharding…. geduld…. ;-)

Niet zo heel fit dus. Maar het enige wat ik vandaag ‘moet’ is een EVERYDAY schrijven. Terugkijkend was dat best wel een uitdaging de afgelopen week. Ik besef me, dat ik dat niet op elke reis dagelijks vol ga houden. Gelukkig zijn er prima alternatieven! 

Ik was zelf gisteren weer ondersteboven van de Daily Devotional van New Creation Church. Het ging over de opmerking van de discipelen in het bootje in de storm: Meester, trekt U Zich er niets van aan dat wij vergaan?! Moet je daar eens even serieus over nadenken. Het was eigenlijk niet eens een vraag. ‘Don’t You care’, zegt de Engelse Bijbel. Jezus reageert nooit beledigd: Hoe durven jullie?! In tegendeel, Hij reageert met de oplossing! Niet discipelen zwijg, maar storm zwijg.

Heb jij ook wel eens zulke gevoelens? Kan het U niet schelen, Heer? Misschien wel in andere woorden: Waarom doet U niets? Ziet U dan niet dat…? Sommige mensen vinden het ongepast om zulke gedachten of gevoelens te hebben richting God. Daar zit meestal angst onder, vanuit religie of opvoeding. Het probleem daarvan is, dat je dan vaak automatisch vindt (lees: gelooft) dat je het maar moet (ver)dragen. Daar kan de Geest niet op reageren. Anders gezegd: dan kan Jezus niets doen.

Anyway, ik vannacht in dat vliegtuig: Heer, kan het U dan niet schelen dat… Toen nog het Filippus’ bovennatuurlijke verhuizing-geloof geprobeerd: Marcel sloeg zijn ogen op en ontdekte dat hij in business class was. Maar de Heer had in dit geval in het verleden al voorzien. Eenmaal thuis waren daar namelijk de armpjes en beentjes waar ik wél naar uit had gekeken! En alles was weer uitgewist :-)

Tot morgen!

Ook de Daily Devotional van New Creation Church lezen? Klik dan hier om je daarop aan te melden.