imageZoals eerder aangekondigd wil ik af en toe wat schrijven over een Daily Devotional van Pastor Prince.

Afgelopen zondag was wat hectisch. En dan lees je zo’n meditatie wat vluchtig. Ken je dat? Je weet eigenlijk dat het goed is om tijd te nemen voor iets. Maar ja, je hebt al zoveel aan je hoofd. Dan doe je het wel, maar je doet het niet echt. Of is dat typisch iets mannelijks? Vrouwen zijn gewoon praktischer en doen het dan niet? ;-)

Gelukkig kan de Heilige Geest, wanneer dat nodig is, toch je aandacht erbij halen. Ik ervaar dat als een hemels tikje op m’n schouder.

Dat gebeurde zondag.

De titel was: ‘Speak God’s word and activate His angels.’ De bijbehorende tekst:

Psalm 103:20  Loof de HEERE, u, Zijn engelen, sterke helden, die Zijn woord uitvoeren, gehoorzaam aan het woord dat Hij spreekt.

Ineens zág ik het. Dáárom werkt Psalm 91 zo goed. In Singapore, en ook bij ons steeds meer, belijden gelovigen juist in deze tijd die ‘Psalm van bescherming’.

Ik geloof ook al lang in de kracht van het spreken van het Woord. Daarbij dacht ik dan vooral aan de werking van de Geest in mij en door mij. Maar bij die Psalm van bescherming leek er in mijn geloof een soort –onuitgesproken- gat te zitten.

Hoe kan het, als ik die Psalm uitspreek, dat ik inderdaad niet in zeven sloten tegelijk loop? De volheid van het getal zeven is in dat verband niet echt aantrekkelijk?! ;)

Maar Psalm 103 helpt mij iets begrijpen. Wij zijn het lichaam van Jezus. Als wij spreken is het 100%, alsof Hij spreekt. Niet dat wij geen nonsens kúnnen spreken. Maar uit de Bijbel zijn het gegarandeerd Zijn woorden! Daar reageren als dat nodig is de engelen op! In alle eerbied, dat ‘werkt’ natuurlijk fantastisch. Juist als gevaar onverwachts of van buitenaf zou komen!

Ik kan Psalm 91 nu toch anders uitspreken. Halleluja! Als er van die ‘gaten’ zitten, ontbreekt soms de volle overtuiging. Ook weer opgelost!

Zouden mijn engeltjes thuis ook zo scherp kunnen luisteren en opvolgen, vraag ik mij tussendoor af. Oh nee, dat zijn mensen. Geen dienaars. Mateloos kostbaar.

En…hoe zullen we het zeggen….ander type oren? ;-)

Tot morgen!